Sa oled siin

5. TURULE SISENEMINE

Enamasti eeldab Belgia suhteliselt väikesele, kuid nõudlikule turule sisenemine tublit eeltööd. Euroopa ühised reeglid võimaldavad edukalt kasutada kolme sisenemise viisi: vahetu eksport Eestist, kohaliku partneri/edasimüüja kaasamine või tütarfirma/haru asutamine. Valik sõltub konkreetsest tegevusharust ja ettevõtte võimalustest. Enamasti eeldab turule sisenemine kas kohaliku konsultandi kaasamist või riigi regulaarset külastamist Eestist. Saatkond saab panustada üldisemat sorti konsultatsiooniga, kuid vajalik on ka põhjalik turuanalüüs ja tegevuse planeerimine.

Asukoht

Oma asukohta Belgia südames kasutavad belglased esimese turgu tutvustava argumendina. Majandusgeograafide analüüsi kohaselt kulgeb läbi Euroopa - Liverpoolist kuni Genuani (Põhja-Itaalia) - 200 km laiune ja 1500 km pikkune tsoon, kus elab enam kui 70 mln inimest ja kuhu koondub 65% kogu Euroopa majandustegevusest. Belgia asub selle tsooni keskel.

Infrastruktuur on hästi välja arendatud. Riiki katab maantee (sh tasuta suurepärased kiirteed), raudtee, sadamate ja lennujaamade võrk, mis ühendab riiki tihedalt ka naaberpiirkondadega. Antverpeni sadam on Euroopas suuruselt teine, andes Flandriale logistikasõlme maine.

Flandria moodustab 45% Belgia territooriumist, kuid seal elab 60% elanikkonnast. Kuna just Flandrias asub põhiosa tööstusest ja tööjõust, annab regioon ka suurima panuse väliskaubandusse. Flandrias luuakse 60% Belgia rahvuslikust kogutoodangust. Võtmesektoriteks on siin keemiatööstus, plastik, autotööstus, biotehnoloogia, logistika ja toiduainetööstus. Antverpeni linn on olulisim tööstuskeskus, olles näiteks koduks riigi pooltele keemiaettevõtetele ja muidugi teemantisektorile. 

Brüsseli-Pealinna regioon on tööstuse osakaalult teisel kohal, orienteeritud enim teenindussektorile ja jaekaubandusele. 

Vallooni regioon annab riigi SKT-st 25%. Suurimad keskused on Charleroi ja Liège. Võrmesektoritena võib nimetada kosmosetööstust, inseneeriat, farmaatsiatööstust ja keemiatööstust. 

Tööstus- ja teadusparke asub ka väljaspool linnu (nt Kortrijki piirkonnas).

Regionaalsed ettevõtluse edendamise organisatsioonid pakuvad Belgiasse sisenevatele välisfirmadele kohti ettevõtlusinkubaatorites:
Brüsselis
Charlerois (spetsiaalselt Ida-Euroopa ettevõtetele suunatud)

Tooteinfo levitamine

Eesti on toote päritolumaana belglastele mittemidagiütlev. Nii nagu eestlased ei tea väga palju Belgiast (va Brüssel), nii ka belglased tunnistavad sageli, et ei tea Eestist suurt midagi; vaid vähesed on Eestis käinud. See tähendab, et toote konkurentsivõime selgitamiseks tuleb teha suhteliselt suuri pingutusi. Belglased ise ütlevad, et nad ei pööra hinnale suurt tähelepanu, kui ostetaval kaubal on Saksa kvaliteet ja seda müüakse Prantsuse sarmiga.

Toodetel peab kogu EL nõuetega kooskõlas olev teave olema nii prantsuse kui ka hollandi keeles, saksa keel on vabatahtlik. Levitades reklaami trükiväljaannetes, raadios või teles, tuleb arvestada, et puudub üleriigiline meedia. Flandria ja Valloonia on kaks eraldiseisvat kultuuriruumi, mille jaoks kampaaniad tuleb välja töötada eraldi, lähtudes kohalikust keelest ja tarbimiseripärast.

Üldiselt uusi tooteid ja välismaiseid tegijaid ei usaldata, paljuski toimib kõige paremini suust-suhu reklaam ja klientuuri ülesehitamine võib võtta kõvasti aega. Tavaliselt ei anna tulemusi meili teel saadetud reklaamid.

 

Viimati uuendatud: 25. Oktoober 2013

Räägi kaasa
riigivalitsemises

Sul on võimalus esitada oma ettepanek või rääkida kaasa otsuste kujunemisel.

Eelnõude infosüsteem

Sul on võimalik jälgida, millised eelnõud on praegu töös ning soovi korral saad ka oma kommentaari esitada või osaleda avalikel konsultatsioonidel.

Osalusveeb

 

Osalusveebis osale.ee saad esitada valitsusele ideid ja ettepanekuid ning koguda allkirju oma idee toetuseks. Iga esitatud idee saab ka valitsuse poolse vastuse.